Sök projektbidrag

Har du en projektidé som behöver finansiering? Hör av dig till oss! Länsförbundet fördelar pengar till  särskilda projekt, kommunikationsinsatser eller andra behovsstyrda åtgärder som ska stärka det lokala påverkansarbetet.

Förutsättningar

Länsförbundets projektbidragspengar kan delfinansiera större projekt, eller helt finansiera mindre projekt. Till exempel i form av arvode till projektdeltagarna, inköp av utrustning eller marknadsföring.

Projektbidrag får inte gå till kretsens ordinarie verksamhet.

Du kan söka projektbidrag när som helst på året. Vi tar löpande beslut om inkomna ansökningar på våra styrelsemöten.

Beviljade medel sätter vi in på den sökande kretsens konto eller fördelat på flera
kretsars konto.

Medel som inte förbrukats inom projektet betalas tillbaka till länsförbundet i samband med projektredovisningen.

Så ansöker du

1. Förbered er ansökan genom att titta igenom Blankett för bidrag.
  2. Kontakta oss på kronoberg(snabel-a)naturskyddsforeningen.se så skickar vi en ifyllningsbar blankett. Det går inte att publicera word-filer på vår webbplats.
  3. Fyll i, signera och skicka blanketten till kronoberg(snabel-a)naturskyddsforeningen.se. Ta hjälp av Anvisningar till blankett för bidrag.

Så redovisar du

1. Förbered er redovisning genom att titta igenom Blankett för projektredovisning.
  3. När projektet är slut redovisar ni projektet genom att fylla i, signera och mejla blanketten till kronoberg(snabel-a)naturskyddsforeningen.se.

Bakgrund

Pengarna som vi fördelar kommer från riks och motsvarar de pengar vi tidigare fick för att kunna ha en person anställd på vårt regionala kansli, som är nedlagt sedan ett antal år.

Andra bidrag från länsförbundet

Vi kan stötta kretsaktiviteter med upp till femtio procent av kostnaden för aktiviteten, om inte särskilda förutsättningar föreligger. Grundförutsättningen är att alla medlemmar är välkomna.

Välkomna med förfrågan till kronoberg(snabel-a)naturskyddsforeningen.se.