Natursnokarna behöver din hjälp!

Vi behöver din hjälp! En hållbar framtid är en av våra största utmaningar och vi tror att alla medborgare måste vara med på båten. Därför vill satsa på att fler barnfamiljer får chansen att uppleva naturen och kanske lära lite om hur saker och ting hänger ihop. Det visar sig nämligen att lite kunskap om och en känsla för naturen ligger till grund för att människor fattar kloka beslut.

Vi söker därför frivilliga medlemmar som på sin egen ort eller i sitt eget bostadsområde skulle vilja hjälpa till att starta upp en Natursnoksgrupp.

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet och finns på ett 50-tal platser i landet. Hur aktiviteterna ser ut beror på den ideella ledarens eget intresse. Det finns ekonomiskt stöd för material och att åka på träffar och kurser. Förälder, far- eller morförälder, student eller pensionär spelar ingen roll. Det är lätt att vara Natursnoksledare – allt som behövs är en vilja att bjuda ut familjer i naturen några gånger om året. Och det är jätteroligt!

Är du intresserad av att veta mer? Kolla in Natursnokarna i Växjö