Länsstämman 2020 genomförs digitalt

Styrelsen för Naturskyddsföreningen Kronoberg har beslutat att genomföra årets länsstämma digitalt. Detta på grund av situationen med corona-virus och Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring den.

• När? Torsdagen den 28 maj, klockan 18-20
  • Hur? Via mötestjänsten Zoom. Allt du behöver är en enhet med internetuppkoppling, och eventuellt en webbkamera. Dagen innan mötet får du som har anmält dig en länk att klicka på för att ansluta till mötet.
  • Anmälan: till johanna.mysjo(a)hotmail.se, senast 21 maj. (Byt ut (a) till @ i adressen)

Alla medlemmar i Naturskyddsföreningen är välkomna att delta. Varje medlem har yttrande- och förslagsrätt på mötet. Varje kretsstyrelse utser och anmäler ombud och suppleanter till länsstämman. Antalet ombud avgörs av föregående års medlemsantal enligt följande:

• upp till 1000 medlemmar = 4 ombud
  • 1001-2000 medlemmar = 5 ombud
  • 2001 eller fler medlemmar = 6 ombud

Varje ombud som upptagits i röstlängd har en röst. Vid förfall för ombud inträder suppleant. Ombud och suppleanter för dessa bör vara ledamöter eller suppleanter i kretsstyrelse.

Välkomna med anmälan, frågor och synpunkter!