Välkommen på diskussionskväll med mångfaldsgruppen!

Mångfaldsgruppen inom Naturskyddsföreningen Kronoberg har äran att inbjuda till en diskussionskväll om skogsskyddsfrågor måndagen den 8 december kl 18:00 i Studiefrämjandets lokaler på Kronobergsgatan 7 i Växjö.

Vi kommer under kvällen att få besök av Rebecka Le Moine och Malin Lundberg från SNF Östergötlands skogsgrupp som kommer att berätta om hur de arbetar med skogsskyddsfrågor inom sin grupp och vi hoppas på ett fint utbyte av erfarenheter med våra föreningskollegor i norr.

Tanken med kvällen är att Östergötland och Kronoberg håller varsin kortare presentation av sitt respektive skogsskyddsarbete och att vi sedan har möjlighet att diskutera och ställa frågor till varandra. Detta upplägg innebär att mötet kommer att vara ett utmärkt tillfälle att introducera nya skogsskyddsaspiranter för föreningens arbete och jag uppmuntrar er därför att sprida denna inbjudan till personer ni tror kan vara intresserade av att delta.

Vi bjuder naturligtvis på fika och det är därför bra om ni föranmäler er till Love på love.eriksen@hek.lu.se eller 0731-825031 så att vi vet hur många som kommer.

Östergötlands skogsgrupps hemsida: http://ostgotaskogsgrupp.wordpress.com/

Väl mött!