Lär dig spåra utter!

shapeimage_4När: 9 november 2014
Plats: Samling vid Abborravikens värdshus (Eksjö) för vidare färd till utterlokaler i närheten
Tid: 10.00-15.00

Uttern är Smålands landskapsdjur. Arten är hotad men har på senare år visat tecken på att bli fler. Föreningen Rädda uttern i Småland arbetar för att utterstammen ska fortsätta att öka genom att vidta åtgärder för att minska hot och genom att informera om uttern och dess levnadskrav. Därför anordnar föreningen kurser regelbundet, och nu är det dags igen! Under kursdagen får du lära dig hur man inventerar utter och allmänt om dess biologi. Vår kursledare under dagen är Mia Bisther, en av Sveriges främsta utterinventerare.

Kursen tillbringas i fält hela dagen. Ta med dig matsäck, stövlar och kläder efter väder. Kursen är gratis. Anmäl dig till Ann-Sofie Weimarsson på telefon 010-223 63 66 eller till ann- sofie.weimarsson@lansstyrelsen.se. Ange om egen bil kan användas under dagen.

Senast den 31 oktober vill vi ha din anmälan! Max 15 deltagare.

Välkommen med din anmälan!

/Linda Andersson, för föreningen Rädda uttern i Småland 010-223 63 68, linda.andersson@lansstyrelsen.se