Stängsla för vargen – nytt tillfälle! (2012)

Stängsla 20 nov gruppHelgen 21-22 april är du välkommen att delta i färdigställandet av rovdjursstängslet vid Lille Petter Johans stuga i Haghult utanför Eneryda.

Tillsammans med Sven-Olof och Benny från Rovdjursföreningen arbetar vi vidare med stängslet runt fårhagen vid Aspholmen. Stängselmaterialet är sponsrat av LG-produkter i Sölvesborg. I maj månad släpper Jonas och Jenny Einarsson sina får i hagen. Jonas är vice ordförande och rovdjursansvarig i Kronobergs läns Fåravelsförening.

Alla som vill är välkomna att vara med i stängslingsarbetet. Närmare info till deltagarna skickas per e-post. Anmäl dig till ulla.rundlof@naturskyddsforeningen.se.
Länsförbundet bjuder på förtäring i samband med stängslingen. Om du inte vill tälta vid stugan finns det ett begränsat antal sängplatser att tillgå.

Läs mer om Lille Petter Johans stuga här.