Länsstämma 2012 i Eneryda

Söndagen den 22 april bjuder länsförbundet in till stämma i Eneborg, Eneryda med Naturskyddsföreningen Linnébygden som lokala värdar. Kommer du tidigt serveras kaffe från kl 9.00. Stämmoförhandlingar blir det mellan kl 10 och 12. Därefter bjuder länsförbundet på lunch vid Lille Petter Johans stuga i närbelägna Haghult, där aktionen ”Stängsla för vargen” inleddes i november. Efter maten ordnar vi bokstavligt talat ”open space”, dvs diskussion i grupper i angelägna frågor.Betande kor

Under stämmohelgen kommer det att vara möjligt att tälta (i eget tält) intill Lille Petter Johans stuga. Under lördag och söndag eftermiddag planeras barnvänlig verksamhet med Natursnokarna, som är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. Samling vid lägerelden under lördagkvällen.

Välkommen till länsstämman!

Anmälan för övernattning och mer info: Ulla 0705-797915 ulla.rundlof@naturskyddsforeningen.se
Fågelutflykter i Enerydatrakten

I anslutning till länsstämman finns det också möjlighet att delta i fågelexkursioner i närheten. Passa på tillfället att dela en naturupplevelse med kretsens ordförande Sven Nilsson som sakkunnig ledare. Frågor besvaras av Sven 0476-21614.

Lördag 21 april Dvärgbeckasin vid Horssjön, samling vid Virestad kyrka kl 20.00

Söndag 22 april Orrspel vid Taglamyren, samling vid fågeltornet kl 06.00

Söndag 22 april Fåglar vid Virestadssjöarna, samling vid Virestad kyrka kl 08.00